Zdobywanie klientów na targach i eventach

Czy warto jeździć na targi?

Zdobywanie klientów na targach i eventach to ciężka praca, często nie doceniana przez pracodawców z uwagi na koszty związane z hotelem, dietą, stoiskiem, wejściówkami, transportem, materiałami marketingowymi etc. Na sam koniec liczy się efekt odpowiadający na dwa kluczowe pytania:

Facebook Comments

Obsługa zapytań komercyjnych – part 2

Wstęp – obsługa zapytań komercyjnych a pokora!

Na początek zacznę od przeprosin dla wszystkich czytelników z powodu długiego czasu oczekiwania na kolejną część artykułu, ponieważ moja ostatnia publikacja miała miejsce jeszcze zeszłym roku! Było to spowodowane moim czynnym udziałem w przemianach mających miejsce w organizacji w której na co dzień pracuję.kewin

W tej części artykułu obiecałem opisać przykłady obsługi komercyjnych zapytań ofertowych oraz postępowań zakupowych. Zdecydowałem skupić się na zbiorze ogólnych wskazówek i jednym case study, ponieważ wydaje mi się to bardziej pomocne niż sypanie suchymi przykładami. Czytaj dalej Obsługa zapytań komercyjnych – part 2

Facebook Comments

Obsługa zapytań komercyjnych – Part 1

Zapytania komercyjne dzielimy na dwa typy zapytania zakupowe oraz zapytania z wolnej stopy. O obydwu przypadkach obsługa zapytań komercyjnych polega na pracy z firmami. W tej części artykułu omówimy case studies związane z zapytaniami z wolnej stopy. Czytaj dalej Obsługa zapytań komercyjnych – Part 1

Facebook Comments

5 PODSTAWOWYCH BŁĘDÓW W SPRZEDAŻY!

Błędy są czymś do czego się ciężko przyznać, często nawet przed samym sobą. W sprzedaży można ich popełniać wiele, ale niektóre z nich mają szczególny wpływ na naszą pracę. Być może tobie też na początku kariery zawodowej powiedziano, że umiejętności to tylko 10% a cała reszta to zaangażowanie i to właśnie od tego zleży twój sukces. Zgadzam się z tym, ale tylko i wyłącznie pod warunkiem, że nic nie wiesz o sprzedaży i być może jako handlowiec masz okazję pracować po raz pierwszy. Wszystkie inne przypadki wykluczają tę regułę! Poznaj 5 podstawowych błędów w sprzedaży! Czytaj dalej 5 PODSTAWOWYCH BŁĘDÓW W SPRZEDAŻY!

Facebook Comments

Słuchanie – dlaczego warto słuchać?

Z natury jestem osobą egoistyczną, więc słuchanie drugiej osoby przychodziło mi niezwykle ciężko. Za to bardzo podobało mi się gdy ja mówiłem dużo i gdy mi nikt nie przerywał. Teraz, kiedy o tym myślę to zaczynam rozumieć, dlaczego Bóg zdecydował, że będę handlowcem. Słuchanie twojego rozmówcy jest kluczem do

Czytaj dalej Słuchanie – dlaczego warto słuchać?

Facebook Comments

Stres – jak sobie z nim radzić?

Stres jest nieodłączną częścią pracy zawodowej każdego człowieka. To smutne zdanie, zwłaszcza gdy pomyślimy o nieprzespanych nocach, obsesji umysłowej na punkcie spraw nad którymi spędziliśmy wiele roboczo godzin. Stres jest problemem do rozwiązania. Czytaj dalej Stres – jak sobie z nim radzić?

Facebook Comments

Planowanie pracy, działania i życia.

plan

Każdy w życiu ma plan, bez względu na to czy coś planował czy nie. Z dwojga złego lepiej mieć własny plan niż być częścią czyjegoś. Ten bardzo sugestywny obrazek pokazuje, co możemy dostać dzięki planowaniu. Czytaj dalej Planowanie pracy, działania i życia.

Facebook Comments

Działaj tu i teraz – analiza techniki!

Działaj tu  teraz! To bardzo modne hasło, żyjemy w szybkich czasach, gdzie dużo się dzieje i trzeba być ze wszystkim na bieżąco, by móc podjąć właściwą decyzję. Nie bez powodu, mówi się, że XXI wiek to czas informacji.

Czytaj dalej Działaj tu i teraz – analiza techniki!

Facebook Comments

Podstawy procesu sprzedaży w ujęciu klasycznym!

Uwielbiam klasyczny proces sprzedaży, ponieważ można z niego brać złoty piasek pełnymi garściami i nigdy nie widać końca. Oczywiście zawiera pewien kręgosłup, ale sprzedaż nauką, w której można dążyć do „perfekcji” przez całe życie, ale nigdy jej nie osiągnąć. Dzieje się tak z prostego powodu, sprzedawca to tylko człowiek, a ludzie są znani z tego że popełniają błędy. Prościej będzie jeśli powiem, że „ideałów nie ma”, ale to nie oznacza, że nie mamy dążyć do ideału. Czytaj dalej Podstawy procesu sprzedaży w ujęciu klasycznym!

Facebook Comments

Jak radzić sobie z porażką i wyciągać z niej wnioski?

„Każda klęska jest nawozem sukcesu” – te słowa wypowiada Tadeusz Huk  odtwórca roli Stefana „Prezesa” w jednej z głównych ról w kultowym filmie „Poranek Kojota”. Chwilę po jego słowach, padają kolejne dość wulgarne i dobrze znane wszystkim, którzy ten film widzieli. Następnie Stefan spostrzega dym wydobywający się pudelka ze sztucznymi ogniami. Wchodzi nowa scena, gdzie  w tle jadącego samochodu widzimy piękny pokaz fajerwerków. Potem akcja powraca do Stefana, którego garnitur uległ lekkiej poprawce krawieckiej z powodu przesiadywania w pomieszczeniu, w którym doszło do niekontrolowanego wybuchu fajerwerków. Jednak nie o tym jest ten tekst. Czytaj dalej Jak radzić sobie z porażką i wyciągać z niej wnioski?

Facebook Comments

Efektywna sprzedaż i komunikacja

Zapisz się do newslettera!

FreshMail.pl